1/15/2014

Ta din plats - tåget rullar vidare

Jag har haft en kämpig höst. Det har varit väldigt motigt. Just nu är det bättre och jag ser ljusare på framtiden. En del av det som plågar är mig är när mina kompisar är inne i tunga perioder. Vad kan jag göra åt det? Kan man hjälpa någon som har det jobbigt? Ja, jag har försökt och försöker. Men det ger inte alltid utdelning. Men jag påverkas. På så sätt att jag förändras. Kanske är det så det är tänkt. Men samtidigt vill jag fortfarande vara den människan som jag alltid har varit. Min skämt sida har lugnat ner sig, jag kommer inte med lustiga kommentarer hela tiden. Mina hjärna har andra saker att tänka på. Jag värdesätter mina nära relationer mer nu. Människor som jag kan dela djupare saker och som kan peppa varandra. Förändringar är smärtsamma till en början. 
Att förändras kräver något av en själv. Det kommer inte automatiskt utan måste ske manuellt. 
Att släppa taget om en annan människa är en sorts förändring. Det kan vara både tufft men också befriande. 
Att flytta handlar om att man lämnar något och startar om på nytt. Det är en konkret förändring som är påtaglig. Men kan vara tungt och krävande ändå. Flytta kan vara ett livsavgörande beslut. Att tänka igenom saker mer än en gång, är ett hett tips från coachen. 

No comments:

Post a Comment